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Zum Ende der Seite springen Friedrichstrasse Buildings
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Late_Tuning
Jungspund


Dabei seit: 26.11.2006
Beiträge: 19
Herkunft: Finland / Savonlinna

Friedrichstrasse Buildings Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

I'm working on this building...



Comments?

__________________
If you want send email, email here: late_tuning@hotmail.com

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von Late_Tuning: 28.11.2006 15:39.

28.11.2006 15:38 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
Eclipse_FX Eclipse_FX ist männlich
Mitglied


Dabei seit: 24.11.2006
Beiträge: 27
Herkunft: Hilzingen

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which building is it ?
(which building of the Friedrichstrasse does it represent? Images? Augenzwinkern )

some members here count on that smile smile

__________________


"Bush ins Gefängnis bringen? Klar. Und nachdem ich das Wunder vollbracht habe, geh ich los und schlag Gott ko."

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von Eclipse_FX: 28.11.2006 16:09.

28.11.2006 16:09 Eclipse_FX ist offline E-Mail an Eclipse_FX senden Homepage von Eclipse_FX Beiträge von Eclipse_FX suchen Nehmen Sie Eclipse_FX in Ihre Freundesliste auf
Late_Tuning
Jungspund


Dabei seit: 26.11.2006
Beiträge: 19
Herkunft: Finland / Savonlinna

Themenstarter Thema begonnen von Late_Tuning
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Zitat:
Original von Eclipse_FX
which building is it ?
(which building of the Friedrichstrasse does it represent? Images? Augenzwinkern )

some members here count on that smile smile


I'm taking ideas from that...

__________________
If you want send email, email here: late_tuning@hotmail.com
28.11.2006 16:20 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
ranger
Jungspund


Dabei seit: 08.10.2006
Beiträge: 24

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Sorry that´s a picture of the town Velbert. http://www.velbert.de/stadtinfo/fotogale...lbert-mitte.asp

The Friedrichstraße in Berlin ist much bigger großes Grinsen

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von ranger: 28.11.2006 16:34.

28.11.2006 16:33 ranger ist offline E-Mail an ranger senden Beiträge von ranger suchen Nehmen Sie ranger in Ihre Freundesliste auf
Late_Tuning
Jungspund


Dabei seit: 26.11.2006
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Themenstarter Thema begonnen von Late_Tuning
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Zitat:
Original von ranger
Sorry that´s a picture of the town Velbert. http://www.velbert.de/stadtinfo/fotogale...lbert-mitte.asp

The Friedrichstraße in Berlin ist much bigger großes Grinsen

GREAT! böse
Is it big problem? verwirrt

__________________
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28.11.2006 16:47 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
Wolfgang_Petry Wolfgang_Petry ist männlich
Tripel-As


Dabei seit: 05.10.2006
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Herkunft: Geilenkirchen

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No it isn´t. That´s my opinion. The entrance looks great smile

__________________

28.11.2006 19:58 Wolfgang_Petry ist offline E-Mail an Wolfgang_Petry senden Homepage von Wolfgang_Petry Beiträge von Wolfgang_Petry suchen Nehmen Sie Wolfgang_Petry in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Wolfgang_Petry in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Wolfgang_Petry anzeigen
Late_Tuning
Jungspund


Dabei seit: 26.11.2006
Beiträge: 19
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Zitat:
Original von Wolfgang_Petry
No it isn´t. That´s my opinion. The entrance looks great smile

Phew! Freude
Glad you like it smile

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28.11.2006 20:00 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
maklin
Special Guest


Dabei seit: 05.10.2006
Beiträge: 34

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Your Work looks very detailed an beautiful, so I think you have a good will to make nice obejekts. But there is one point you have to change, if you make objects for games/mods etc:
In games the objekts must have less polygones than possible. Every detail make new polygones, so you have to think: Which details are important to create as a 3D-object, which ones can only be textures?

As an exampel on your house I would mention the windows. You have made all the wood-parts of a window (dont know the right word in english). With a Texture like this one I have uploaded here (I have several more ones looking quite similar) you can save much polygones (you need only 2 per each window) and it is quiete easilier to build and it still looks realistic.
Do you understand what I want to tell you?

Dateianhang:
bmp FensterA4.bmp (17,05 KB, 467 mal heruntergeladen)
28.11.2006 20:12 maklin ist offline E-Mail an maklin senden Beiträge von maklin suchen Nehmen Sie maklin in Ihre Freundesliste auf
Eclipse_FX Eclipse_FX ist männlich
Mitglied


Dabei seit: 24.11.2006
Beiträge: 27
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nevertheless i would say that you have good practice in modelling, and I'm sure you'll be a great support to the project ...

@ maklin: Holzrahmen (?) = wooden frame (falls du das wort gesucht hast... Augenzwinkern )

__________________


"Bush ins Gefängnis bringen? Klar. Und nachdem ich das Wunder vollbracht habe, geh ich los und schlag Gott ko."

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zum letzten Mal von Eclipse_FX: 28.11.2006 21:09.

28.11.2006 21:09 Eclipse_FX ist offline E-Mail an Eclipse_FX senden Homepage von Eclipse_FX Beiträge von Eclipse_FX suchen Nehmen Sie Eclipse_FX in Ihre Freundesliste auf
Late_Tuning
Jungspund


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Zitat:
Original von maklin
Your Work looks very detailed an beautiful, so I think you have a good will to make nice obejekts. But there is one point you have to change, if you make objects for games/mods etc:
In games the objekts must have less polygones than possible. Every detail make new polygones, so you have to think: Which details are important to create as a 3D-object, which ones can only be textures?

As an exampel on your house I would mention the windows. You have made all the wood-parts of a window (dont know the right word in english). With a Texture like this one I have uploaded here (I have several more ones looking quite similar) you can save much polygones (you need only 2 per each window) and it is quiete easilier to build and it still looks realistic.
Do you understand what I want to tell you?

I think so, in future i wont do so much details...

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If you want send email, email here: late_tuning@hotmail.com
29.11.2006 15:21 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
Finnskij Finnskij ist männlich
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Dabei seit: 10.11.2006
Beiträge: 32
Herkunft: Pyhätunturi (Lappin lääni) Suomalainen Tasavalta

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It is not a critic on you, understand it as a little help for later modelling. A high Polycount wont be usefull, because of the 3D Engine of San Andreas. Sure, if you make a modell with a higher Polycount, the result will be a good model, with no edges, it will look peerfect, but the speed of your computer will getting lower and lower... Remeber this:

A higher Polycount ---> A lower Game speed

A lower Polycount ---> A higher Gamespeed


Watch your details, look for small lines, or holes, or something like that in your model... You must not create it as a good model, you just can make a texture, wich will simulate a little hole, or a line.



Later you will have the same Problem with texturing. If you are using a lot of bitmaps for the model, it will reduce the game speed radically. Just use one Bitmap when possible, one bitmap with all the textures in it, so the modell will only load one bitmap, from one Diskspace, and not hundrets of bitmaps, from different places of your computer...


If you are watching these Tips, your model wont disable the game speed, you are just making the game speed fluently with a low poly model, and as little number of pictures as possible.


there for: Good luck, and well work cool

__________________
ähhh, was? Alkoholiker? Wieeee? Ts, lesen die keine Zeitung....
29.11.2006 18:27 Finnskij ist offline E-Mail an Finnskij senden Beiträge von Finnskij suchen Nehmen Sie Finnskij in Ihre Freundesliste auf
Late_Tuning
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Zitat:
Original von Finnskij
It is not a critic on you, understand it as a little help for later modelling. A high Polycount wont be usefull, because of the 3D Engine of San Andreas. Sure, if you make a modell with a higher Polycount, the result will be a good model, with no edges, it will look peerfect, but the speed of your computer will getting lower and lower... Remeber this:

A higher Polycount ---> A lower Game speed

A lower Polycount ---> A higher Gamespeed


Watch your details, look for small lines, or holes, or something like that in your model... You must not create it as a good model, you just can make a texture, wich will simulate a little hole, or a line.



Later you will have the same Problem with texturing. If you are using a lot of bitmaps for the model, it will reduce the game speed radically. Just use one Bitmap when possible, one bitmap with all the textures in it, so the modell will only load one bitmap, from one Diskspace, and not hundrets of bitmaps, from different places of your computer...


If you are watching these Tips, your model wont disable the game speed, you are just making the game speed fluently with a low poly model, and as little number of pictures as possible.


there for: Good luck, and well work cool

Great, thanks! Augenzwinkern

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If you want send email, email here: late_tuning@hotmail.com
29.11.2006 18:46 Late_Tuning ist offline E-Mail an Late_Tuning senden Beiträge von Late_Tuning suchen Nehmen Sie Late_Tuning in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Late_Tuning in Ihre Kontaktliste ein MSN Passport-Profil von Late_Tuning anzeigen
maklin
Special Guest


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Zitat:
Original von Finnskij
Just use one Bitmap when possible, one bitmap with all the textures in it, so the modell will only load one bitmap, from one Diskspace, and not hundrets of bitmaps, from different places of your computer...

This method is not used by buildings, but cars are often made with very less textures. If the modelling of building would use so much special textures (every house would have in your case a special texture), it would made choas. Here you can and shold use some more textures.
In all the other facts, Finnskij is really right and that post is good advice.
29.11.2006 20:30 maklin ist offline E-Mail an maklin senden Beiträge von maklin suchen Nehmen Sie maklin in Ihre Freundesliste auf
Finnskij Finnskij ist männlich
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Thanks fröhlich I just want to tell the truth when possible and need... but remember, a lot of these details i have heard from you, or better to say i have learned a lot from this Forum and its users.... in this point of view, i have to say thanks cool

__________________
ähhh, was? Alkoholiker? Wieeee? Ts, lesen die keine Zeitung....
30.11.2006 21:31 Finnskij ist offline E-Mail an Finnskij senden Beiträge von Finnskij suchen Nehmen Sie Finnskij in Ihre Freundesliste auf
Marten Marten ist männlich
GTA: Berlin-Spezialist


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And... You're going on?

Marten
31.12.2006 07:36 Marten ist offline E-Mail an Marten senden Homepage von Marten Beiträge von Marten suchen Nehmen Sie Marten in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Marten in Ihre Kontaktliste ein
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